רשת medica מרכזים רפואיים

החזרת עוברים

החזרה של עוברים בתהליך פשוט וללא כאב ביחידה להפריה חוץ גופית.

היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים אלישע מבצעת החזרה של עוברים טריים או קפואים, ואף מייבאת עוברים המופרים בחו"ל באמצעות תרומת ביציות.

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

סופו של תהליך

החזרה היא השלב הסופי בתהליך ההפריה החוץ גופית, שסופו הרצוי הוא הריון. לשלב זה קודמים מספר שלבים ביניהם שאיבת הביציות, הפרייתן וגידול העוברים בתנאי מעבדה במשך מספר ימים טרם החזרתם לרחם. בכל תהליך שכזה מופרים בממוצע כ- 7 עוברים באיכות טובה המתאימה להיווצרות הריון. עם זאת, כיום הנטייה היא להימנע מהחזרה של עוברים רבים אל הרחם, על מנת למנוע את הסיכון לריבוי עוברים שייקלטו בו. הריון של עובר אחד נחשב להריון בעל הסיכויים הטובים ביותר להסתיים בהצלחה, ולהגיע ללידה במועד התקין. החזרת מספר עוברים תעשה לרוב רק במידה והמטופלת הינה בגיל מבוגר (מעל גיל 40) ובעלת היסטוריה לא מוצלחת של ניסיונות הפריה קודמים. עם זאת, ההחלטה הסופית על כמות העוברים המוחזרים נמצאת בידי האישה בעוד שני בני הזוג חותמים על כתב הסכמה.

הקפאת עוברים

לאור העובדה כי ברוב המקרים לא מוחזרים כל העוברים המופרים אל הרחם, מוקפאים יתר העוברים ונשמרים אם החזרת העוברים הטריים לא תוביל להיווצרות הריון ובני הזוג יבחרו לעבור שוב את התהליך. במקרה זה ניתן לבצע החזרה של עוברים קפואים מבלי לפגוע כמעט כלל בסיכויי ההצלחה של התהליך. העוברים המוקפאים שמוחזרים בתנאים המתאימים יכולים להישמר לעד, מבלי שתיפגע יכולתם ליצור הריון. העוברים המוקפאים מופשרים בסמוך למועד ההחזרה ואיכותם נבדקת בשנית על מנת למנוע החזרות שאיכותם נפגעה ואין ביכולתם עוד ליצר הריון.

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

טיפול קצר וללא כאבים

תהליך החזרת העוברים הוא תהליך קצר ופשוט למדי שאינו כרוך באי-נוחות ניכרת או כאבים. באמצעות צינורית עדינה מוחזרים העוברים אל חלל הרחם, שם הם משוחררים בעזרת מזרק. במהלך החזרת העוברים מתבצע מעקב אחר התהליך באמצעות אולטרסאונד בטני, על מנת לוודא את תקינות ההחזרה. בנוסף, בסיום מועבר המזרק לבדיקה במעבדה כדי לוודא כי כל העוברים אכן הוחדרו אל הרחם. למרות שאין בכך הכרח, נהוג שלא לחזור לפעילות מלאה בתום התהליך אלא לאפשר מנוחה של שעה- שעתיים.

כ- 11 יום לאחר ביצוע ההחזרה ניתן לאתר בדם את הורמון ה- HCG, שנוכחותו מצביעה על תחילת התפתחותו של הריון. על מנת לוודא כי ההריון המתפתח תקין יש צורך בביצוע בדיקות דם נוספות וכמובן בדיקת אולטרסאונד. במשך שבעה שבועות מרגע ביצוע ההשתלה, ובמידה ואכן הושג הריון יש להקפיד וליטול תרופות ההכרחיות להתפתחות התקינה של ההריון והעובר. בימים שלאחר ההשתלה עלול להתפתח גירוי יתר של השחלות, המלווה לא פעם בכאבי בטן, מיעוט במתן שתן או מתן שתן מרוכז, עליה מואצת במשקל, בחילות, הקאות ועוד. כדי למנוע גירוי יתר שחלתי יש להתאים הטיפול ההורמונאלי באופן אישי לכל מטופלת. אנו המומחים בתחום.

עליה משמעותית באחוזי ההצלחה

ביחידה להפריה חוץ גופית בבית חולים אלישע מבוצעת החזרת עוברים טריים או קפואים. בנוסף, היחידה מבצעת השתלות עוברים המוטסים לארץ מן היחידה המקבילה הפועלת בקייב, אוקראינה, שם מופרות ביציות שנתרמו באמצעות זרע קפוא שנשלח מן הארץ. בשנים האחרונות השתפר תהליך ההחזר באופן ניכר והוביל גם לעליה משמעותית גם באחוזי ההריונות המושגים כתוצאה מכך. יחידתנו מתגאה באחוזי הצלחה מרשימים ולראיה אנו מתברכים בלמעלה מ- 5,000 תינוקות, שסייענו בתהליך הבאתם אל העולם.

ברוכים הבאים לרשת medica מרכזים רפואיים

medica רפואה ברמה של 5 כוכבים הינה רשת מרכזים רפואיים מתקדמת בפריסה ארצית:

חדש ובלעדי בצפון

המרכז הרובוטי להחלפות מפרקי ברך וירך

אלישע Medica בבית חולים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​