רשת medica מרכזים רפואיים

מכון לבריאות השד

במסגרת הסכם עם כללית מושלם חברות הקופה זכאיות לשירותי מכון השד בהשתתפות עצמית.

אבחון מוקדם של סרטן השד מעלה את סיכויי ההחלמה מהמחלה – קבעי תור עכשיו 

אבחון וטיפול ע"י כירורג שד

בדיקה לסרטן השד - ממוגרפיה ואולטרסאונד של השד

בעולם הרפואה כיום קיימים אמצעי אבחון מתקדמים ויעילים, המשמשים לבדיקות אבחון נחוצות לנשים בציבור הרחב, לנשים בקבוצות סיכון, לנשים המתמודדות עם המחלה (לצורך מעקב), ובנשים שהחלימו ממנה.

במכון לבריאות השד בבית החולים אלישע מבצעים בדיקות אבחון המסייעות לאיתור, לאבחון ולמעקב. 

האבחון כולל: 

חדש! הסדר לחברות כללית מושלם*

*במסגרת הסכם עם כללית מושלם חברות הקופה זכאיות לשירותי מכון השד בהשתתפות עצמית. יש להצטייד בהפניה

פענוח תוצאות ממוגרפיה

לאחר בדיקת ממוגרפיה רופא רדיולוג מפענח את התוצאות ושולח אותן לרופא המטפל. במקרים של ממצאים שמעלים חשד לגידולים בשד – תופנה המטופלת לבדיקות המשך, כמו בדיקת MRI או אולטרסאונד של השד. בהמשך, תיתכן ביופסיה של רקמות בשד, לאיתור תאים מעלי מאפיינים ממאירים.

בדיקות ביופסיה מיידיות לגילוי סרטן השד

לאותן נשים אצלן נמצא ממצא "חשוד", צוות המרפאה ימשיך בבצוע ביופסיה (מיידית), ובהתאם לתוצאות יציע את הטיפול המיטבי. קבלת תשובה של בדיקות הפתולוגיה בתוך שבוע מהבדיקה

אולטרסאונד שד - US שד

שמות נוספים של הבדיקה: על־שמע של השד, US שד, Ultrasonography of the Breast, Sonogram of the Breast

כיום מקובל לבצע בחלק גדול של המקרים גם בדיקת אולטרה סאונד שד, כהשלמה לממוגרפיה אצל נשים צעירות או כאלו להן רקמת שד סמיכה וכן כדי לזהות מבנים צמודים לדופן החזה.

מכון בריאות השד מאפשר בדיקה הוליסטית בשילוב של רופאה מומחית בדימות שד לצד רופאה מומחית בכירורגיה של השד.

בבית החולים אלישע מכון לבריאות השד – מכון טיפולי רב תחומי, המציע שירותי אבחון מניעה וטיפול לכלל הנשים. המכון נותן מענה לבדיקות הסקר והמניעה כמו גם מענה לנשים שאובחנו כחולות במחלות גידוליות בשד. למידע נוסף

 

כיום מקובל לבצע בחלק גדול של המקרים בנוסף לממוגרפיה בדיקת אולטרסאונד שד, כהשלמה לממוגרפיה אצל נשים צעירות או כאלו להן רקמת שד סמיכה וכן כדי לזהות מבנים צמודים לדופן החזה.

היתרונות של בדיקת אולטרסאונד שד פרטית בפיקוח רדיולוג מומחה:

  • זמינות תורים גבוהה.
  • פענוח ע"י רדיולוגים מומחים, מנהלי יחידות.
  • שיחת ייעוץ אישית עם הרופא לאחר פענוח הבדיקה.

מכון בריאות השד מאפשר בדיקה הוליסטית בשילוב של רופאה מומחית בדימות שד לצד רופאה מומחית בכירורגיה של השד.

בבית החולים אלישע מכון לבריאות השד – מכון טיפולי רב תחומי, המציע שירותי אבחון מניעה וטיפול לכלל הנשים. המכון נותן מענה לבדיקות הסקר והמניעה כמו גם מענה לנשים שאובחנו כחולות במחלות גידוליות בשד. 

יש לכם ביטוח פרטי? כדאי לבדוק אם אתם זכאים להחזר של עלות הבדיקה מחברת הביטוח.

לפרטים נוספים התקשרו

או השאירו פרטים

אבחון סרטן השד

 

המודעות לחשיבות האבחון המוקדם של סרטן השד אמנם גבוהה, אך עדין לא מספיק: בשלביו הראשונים, מחלה ממאירה של השד היא לרוב א-סימפטומטית, כלומר, מדובר בגוש קטן, שאינו כואב ואינו מורגש, המחלה שקטה ולא מעוררת תסמינים. בשל עובדה זו חשוב מאד שנשים יבצעו בדיקות יזומות לפרקים, ויחשפו את המחלה בשלבים בהם הסיכויים להחלים ממנה גבוהים הרבה יותר. לשם כך נדרשת מודעות רבה וגם גישה למרכזים לבריאות השד המציעים בדיקות אבחון זמינות.

 

בדיקת סרטן השד

אבחון מוקדם של סרטן השד מעלה את סיכויי ההחלמה

בדיקה לגילוי סרטן השד – בדיקות סקר כלליות ואבחנתיות

סרטן השד הוא המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל ומספר החולות עולה בהתמדה ובהדרגה. החדשות הטובות הן שבישראל סיכויי ההחלמה וההישרדות הם מהגבוהים במדינות המפותחות, הודות לרפואה מתקדמת, שיטות טיפול חדשניות ומומחים מהשורה הראשונה.

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ההתמודדות עם המחלה הוא מועד אבחונה: גילוי מוקדם של סרטן השד מציל חיים, ואין המדובר בקלישאה: ככל שסרטן השד מאותר ומטופל בשלב מוקדם יותר, ובטרם התבססותה של המחלה, כך עולים הסיכויים לצלוח את האתגר הבריאותי ולהחלים.

ההמלצה כיום היא שכל אישה תבצע בדיקות סקר החל מגיל 50, יחד עם זאת ישנן נשים אצלהן ההמלצה להצחיל בבדיקות בגיל צעיר יותר (בעיקר על רקע של סרטן שד במשפחה)

בדיקת הסקר הרגילה כוללת בדיקת השד על ידי רופאה המומחית במחלות שד וכן בדיקות הדמיה, כאשר הבדיקות השכיחות ביותר הן הממוגרפיה ובמידת הצורך גם בדיקת אולטראסאונד שד.

בדיקות גנטיות לנשאות של סרטן השד BRCA

חלק מהשירות כולל אפשרות להיפגש עם רופאה גנטיקאית, המומחית ב"אונקוגנטיקה" – לצורך מתן ייעוץ גנטי, החשוב כל כך. בתחום זה מפורסמת בדיקת ה BRCA  – בדיקה גנטית, בעלת השלכות בריאותיות גדולות. האם לבצע את הבדיקה, מה משמעותה, מה לבדוק ומה המשמעות לגבי הנבדקת ולגבי ילדיה, על כל אלו תענה הרופאה הגנטיקאית.

הסדר עם חברות הביטוח

ייעוץ וליווי רפואיים

חלק אינטגרלי מהמניעה, הגילוי מוקדם וההתמודדות עם מחלות גידוליות של השד, בין אם מדובר בגידול שפיר בשד, או, חלילה, בסרטן השד, הינו ייעוץ וליווי של המתרפאות. נשים זקוקות לייעוץ רפואי ולליווי אישי במצבים שונים: כלל ציבור הנשים, הנדרשות לבצע בדיקות סקר לגילוי של סרטן השד; נשים המצויות בקבוצת סיכון, כמו, למשל, נשים שבמשפחתן ישנה תחלואה בסרטן השד (קרבה ראשונה); נשים הזקוקות לייעוץ גנטי על רקע סיכון לנשאות גנים מחוללי סרטן השד; נשים המתמודדות עם מחלה בשד וכן נשים שהחלימו מהמחלה.

כל אלה ועוד מקבלות מענה במכון לבריאות השד של בית חולים אלישע, המעמיד לרשות המתרפאות שירות של ייעוץ רפואי וליווי, תוך הבנת החשיבות של התאמת טיפול אישי לצורכי המטופלת; ולאור המאפיינים והנסיבות המשפיעים על השירותים השונים להם היא זקוקה.

סרטן השד טיפול מקיף

בדיקות שד

נשים מוזמנות אל המכון לבריאות השד בבית חולים אלישע, מכון טיפולי רב תחומי, המציע שירותי אבחון מניעה וטיפול לכלל הנשים. המכון נותן מענה לבדיקות הסקר והמניעה כמו גם מענה לנשים שאובחנו כחולות במחלות גידוליות בשד (הן מחלות שפירות  – פיברואדנומות, והן מחלות ממאירות). למתרפאות ניתן מענה טיפולי כולל תחת קורת גג אחד. המכון לבריאות השד בבית חולים אלישע נועד לאפשר לנשים להימנע ממחלות שד ולזכות לטיפול מיטבי.

טיפול

עם חלוף הזמן הרפואה המודרנית מזמנת אפשרויות טיפוליות מתקדמות ויעילות יותר המגדילות את הסיכויים להתמודדות עם מחלות השד השונות.

סרטן השד לסוגיו השונים. מתרפאות המתמודדות עם סרטן השד ובני משפחתן מתארות את ההתמודדות עם המחלה כהפקה גדולה, המצריכה תיאום בין גורמים רבים, תוך התייחסות לערב רב של היבטים הנוגעים לטיפול.

מידע רב הנוגע להתמודדות עם סרטן השד, קשת נרחבת של אמצעים טיפוליים, טיפולים חדשניים המתעדכנים ללא הרף, גורמים טיפוליים רבים ושונים (הטיפול בסרטן השד הוא רב תחומי) ; כל אלה ועוד מציבים בפני המתרפאת ובני משפחתה אתגר לא פשוט, הדורש משאבים לא מבוטלים, התרוצצויות וצורך להיות מעודכנת ו”עם אצבע על הדופק”. על רקע זה המרפאה מציעה לרכז את הטיפול בידי רופא כירורג מומחה בתחום השד, בעלת ניסיון עשיר, שתרכז ותמליץ על הטיפול הנכון.

 

ניתוחי שד לסרטן שד ולמחלות שפירות של השד, כולל:

  • כריתה חלקית של השד
  • כריתת שד מלאה
  • כריתה חלקית של השד עם קרינה תוך ניתוחית
  • הסרת בלוטות זקיף
  • דיסקציה של קשריות לימפה בבית השחי
  • ניתוחים לכריתת שד עם שחזור שד בשיתוף פלסטיקאי

 

מעקב

לאחר הביקור הראשון, אנו מצפים לראותך מגיעה בקביעות כדי לזכות בשקט הנפשי ובמעקב המקצועי הרב תחומי. תדירות המעקב תקבע אישית בהתאם להיסטוריה ולממצאים בבדיקה ובממוגרפיה.

גם לאחר פעולה / ניתוח ולאחר החלמה מלאה, אנו נהיה שם כדי להבטיח מעקב ומניעת הישנות המחלה.

מתרפאות רבות נדרשות לקיים שגרת מעקב אחר מצבן, אם בשל השתייכותן לקבוצת סיכון, אם בשל מחלה פעילה וצורך לנטר את מצב המטופלת בשגרת הטיפולים, ואם לאורך השנים – מעקב לאחר החלמה. במכון לבריאות השד בבית חולים אלישע

אנו לרשותך

אתגרים אלה הם שעמדו בבסיסו של ייסוד המכון לבריאות השד באלישע, המכון תחת קורת גג אחת את כל הגורמים הרלוונטיים לאבחון התייעצות וטיפול, באופן שמאפשר למטופלת לרכז את כלל המשאבים בנתיב אחד. עובדה זו תורמת רבות ליעילות הטיפול ומהווה תשתית יציבה לרקימת תוכנית טיפולים אידאלית המקלה מאד על המטופלת ובני משפחתה.

מוזמנות המטופלות לקיים שגרת מיקב ובדיקות בהתאם לצורך.

*במסגרת הסכם עם כללית מושלם עמיתי הקופה זכאים לשירותי מכון השד בהשתתפות עצמית. לצורך קביעת התור יש להצטייד בהפנייה

לקביעת תור

מומחים לכירורגיית שד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

ברוכים הבאים לרשת medica מרכזים רפואיים

medica רפואה ברמה של 5 כוכבים הינה רשת מרכזים רפואיים מתקדמת בפריסה ארצית:

חדש ובלעדי בצפון

המרכז הרובוטי להחלפות מפרקי ברך וירך

אלישע Medica בבית חולים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​