רשת medica מרכזים רפואיים

בלון תוך קיבתי

גישה לא כירורגית, ללא תרופות-  לירידה במשקל ושימור התוצאות לטווח ארוך.

כלי עזר יעיל המבטיח תחושת שובע מהירה, "קרש קפיצה" במסע הירידה במשקל המשלב מוטיבציה עם טיפול תזונתי והתנהגותי בסיוע של תוצאות מהירות הנשמרות לאורך שנים.

מהו בלון תוך קיבתי?

העיקרון מאד פשוט. בלון לא מנופח מוכנס לתוך הקיבה דרך הפה וממלאים אותו בנוזל או אוויר ועל ידי כך יורד כמות האוכל שהקיבה יכולה להכיל וכך יש תחושה של שובע מהירה יותר. את הבלון משאירים בקיבה למשך עד 12 חודשים.

מי יכול לעבור את ההליך (התוויות)?

מועמדים גיל 18-65

BMI מעל 50 במועמדים לניתוח בריאטרי, אך חייבים לרדת במשקל בכדי להקטין את הסיכון הניתוחי.

BMI מעל 27 עם או בלי מחלות רקע נלוות להשמנת יתר עם היסטוריה של כשלונות חוזרים בתכניות הרזייה לא כירורגיות.

התוויות נגד: ללא בעיות אנטומיות של מערכת העיכול, כגון בקע סרעפתי גדול, אטרזיות, היצרויות, דליות וכו', ללא הריון נוכחי או מתוכנן ב-12 חודשים מאז הכנסת הבלון, ללא התמכרות לאכוהול או סמים, ללא ניתוח קודם להשמנת יתר, חסימות מעיים, ללא היסטוריה נוכחית של שימוש במינון גבוה של אספירין, תרופות נוגדי דלקת ונוגדי קרישה.

הסדרי תשלום וביטוחים

הטיפול נעשה באופן פרטי בלבד, עם אפשרות של החזרים מחברות הביטוח הפרטיות, על ידי ד"ר דין קרן, רופא מומחה בבגסטרואנטרולוגיה ותזונה, בבית חולים "אלישע".

כיצד מתבצע התהליך?  

הכנסת הבלון מבוצע בסדציה (הרדמה קלה – "טשטוש"),

במסגרת מכון גסטרו על ידי גסטרואנטרולוג מומחה.

הפעולה לוקחת בערך 30 דקות, ומשוחררים הביתה תוך 3 שעות מאז סיום הפעולה. הרופא יאלחש את הגרון עם ספריי. הבלון מוכנס עם מכשיר הנקרא גסטרוסקופ שבקצהו יש מצלמה זעירה ומקור אור. אז מחברים צינורית קטנה לבלון וממלאים אותה בנוזל ואוויר. לאחר מכן מסירים את הצינורית והבלון מנופח וצף באופן חופשי בקיבה. כאשר הבלון במצב המנופח הוא מדי גדול לעבור הלאה למעיים.

ירידה צפויה במשקל:  

ירידה במשקל צפויה לאחר 6-12 חודשים (תקופת הבלון), משילים  30%-50% מעודף המשקל. מחקרים ארוכי טווח של 5 שנים סכמו שבאופן כללי אילו שירדו מעל ל-50% מעודף המשקל בחודשים הראשונים הצליחו לשמר ירידה של מעל 20% מהמשקל העודף לאחר 5 שנים.

זמן ממוצע לפעולה: 30 דקות להכנסת הבלון ו-30 דקות להוצאתו.

זמן שהייה בבית חולים: אשפוז יום – מספר שעות.

משך הטיפול: עד ל-12 חודשים. 

סיכונים עיקריים: כאבי בטן, בחילות, לעיתים הקאות בימים הראשונים שיכול להוביל לבעיות ברמות המלחים בדם ואף להתייבשות. לעיתים יש צורך להוציא את הבלון לפני המועד. לעיתים רחוקות הבלון מאבד מנפחו באופן ספונטני.

30% מהאנשים אינם יורדים במשקל במידה משמעותית (כלומר פחות מ- 10% מהמשקל העודף). כשלונות אילו נובעים מהוצאה של הבלון לפני המועד של החצי שנה, אי סבילות נפשית לבלון או אי שמירה על כללים תזונתיים נכונים.

החיים עם בלון קיבה ולאחריו – שינוי לחיים טובים יותר! 

השינוי החשוב ביותר באורח החיים הוא בתזונה. אתם תרגישו שבעים מהר יותר וכך תאכלו פחות כמויות של אוכל. אך, שלא כמו שאר הניתוחים להשמנת יתר, אין את הסיכונים הנלווים לניתוח. וכעיקרון ניתן לאכול הכל, תוך כדי שמירה על כללים שיוסברו לכם במשך התהליך. ייתכן ויהיה צורך בנטילת ויטמינים.

מה ההבדל מתוכניות הרזייה אחרות? 

 אתם צפויים לרדת יותר במשקל עם הבלון. בהנחה שהבלון נותן לכם תחושת שובע, ניתן יותר לשלוט על הרגלי אכילה ולאמץ שינויים בריאים יותר.

האם פגישות מעקב הכרחיות? 

בלון הקיבה אינו קסם, אלא כלי לעזור לך לשנות את אורח החיים. על ידי השתתפות פעילה בתכנית, אתם תהנו מהתמיכה המקצועית הדרושה בכדי לשנות את הרגלי האכילה ואת אורח החיים וכך להגדיל את הסיכוי להצלחה ארוכת טווח.

התקנת בלון הקיבה מבוצעת על ידי ד"ר דין קרן – רופא מומחה בגסטרואנטרולוגיה ותזונה.  

מידע נוסף ניתן לקבל בקישורים הבאים:

http://www.dr-dean.co.il

http://www.gastroenterology.co.il

ברוכים הבאים לרשת medica מרכזים רפואיים

medica רפואה ברמה של 5 כוכבים הינה רשת מרכזים רפואיים מתקדמת בפריסה ארצית:

חדש ובלעדי בצפון

המרכז הרובוטי להחלפות מפרקי ברך וירך

אלישע Medica בבית חולים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​