רשת medica מרכזים רפואיים

קרע של השרוול המסובב

מערכת גידים ושרירים זו נמצאת בתוך הכתף ואחראית עת טווחי התנועה של הידיים ולכן העומס עליה רב. עם הגיל, יכול להתרחש קרע בשרוול המסובב ומאחר ומדובר במצב שפוגע באורח חיים יש צורך בטיפול – שמרני או ניתוחי. מתי מחליטים לנתח ומתי מספיק טיפולים פיזיותרפיים? כל התשובות בכתבה שלפניכם

מדובר במחלה של אנשים מבוגרים. כמעט 50% מהם סובלים מפגיעה בגידי הכתף, אך ההתערבות הרפואית נדרשת רק במקרים שיש כאב משמעותי והגבלה בתנועה, שמפריעים לתפקוד וחיי היום יום. קרע של השרוול המסובב אופייני אצל אנשים מעל גיל 40. היום, כשתוחלת החיים ממשיכה לגדול, גם אנשים בני 60 עדיים נחשבים לצעירים ומקיימים אורח חיים מאד פעיל ולכן כשמדובר בקרע של השרוול המסובב, פעמים רבות צריך לקבל את ההחלטה – האם להישאר בתחום הטיפול השמרני או להחליט על ניתוח.
תפקיד השרוול המסובב הוא להניע את הכתף בכל טווחי התנועה שלה. את השרוול המסובב מרכיבים ארבע שרירים וגידים אשר מתחברים אליהם. יחד עם עוטפים את ראש עצם הזרוע בצורה של שרוול.
אם נתבונן בשרירים והגידים של השרוול המסובב, ניתן לחלק אותם לעליון, קדמי ושניים אחוריים. הגיד העליון הוא הכי פגיע מכולם, מאחר ועליו מוטל רוב העומס.
ישנם סוגים שונים של קרעים בשרוול המסובב: קרע חלקי, קרע מלא, קרע טראומטי או קרע כרוני. הקרעים נחלקים בדרך כלל על פי גודלם (קטן, בינוני, גדול וגדול מאד) ויכולים לערב גיד של שריר אחד, שניים או יותר.

תסמינים של קרע בשרוול המסובב

לא תמיד ניתן להרגיש קרע בשרוול המסובב, אך במקרה וקיימים של אחד או יותר מהתסמינים הנ"ל:

  • תחושת כאב בהנעת הכתף
  • חולשה באזור הכתף
  • כאבים בעיקר במנוחה (כאבי לילה)
  • חוסר יכולת לישון על הכתף הפגועה וכד'

במקרה של הופעת אחד או כמה מהתסמינים האלה, יש לפנות לרופא. אם קרע בשרוול המסובב לא מטופל בזמן, הוא עלול לגדול ו/או לגרום לבעיות אחרות בהן הרבה יותר קשה לטפל.

פגיעות כתפיים - המרכז האורתופדי ופגיעות ספורט בית חולים אלישע

אבחון בקרע השרוול המסובב
כדי לאבחן קרע בשרוול המסובב יש צורך בבדיקה גופנית, הכוללת טווחי תנועה וכוח. בנוסף לכך יהיה צורך בבדיקות הדמיה כגון צילום רנטגן, אולטרה-סאונד ו/או MRI.
טיפול בקרע בשרוול המסובב
לרוב הטיפול מתחיל משילוב של פיזיותרפיה שמטרתה היא לחזק את שרירי הכתף ותרופות אנטי-דלקתיות כדי להקל על הכאב. את תרגילי הפיזיותרפיה ניתן לבצע באופן עצמאי בבית. במקרים מסוימים יש צורך בניתוח לתיקון הקרע.
הניתוח בדרך מתבצע בשיטה ארתרוסקופית, ניתוח זעיר-פולשני שבמהלכו מוחדרים לתוך מפרק הכתף כלים כירורגיים עדינים ומצלמה זעירה. השימוש בשיטה זו מקל על תהליך ההחלמה והשיקום ומסייע למנותח לחזור מהר יותר לשגרה.
תקופת ההחלמה
אחרי הניתוח יש צורך בתקופת מנוחה, כשהיד נתונה במתלה למשך 4 עד 6 שבועות, כתלות בגודל הקרע והנזק שנמצא בניתוח. לאחר מכן תקופת שיקום שאורכה מספר חודשים עד שנה והיא כוללת טיפולים פיזיותרפיים לחיזוק הכתף.

אולי יעניין אותך

ארתרוסקופיה

"ניתוח דרך חור המנעול", ככה קוראים הרופאים ברחבי העולם לניתוח ארתרוסקופיה. מדובר בשיטה המאפשרת לאבחן

קראו עוד »

ברוכים הבאים לרשת medica מרכזים רפואיים

medica רפואה ברמה של 5 כוכבים הינה רשת מרכזים רפואיים מתקדמת בפריסה ארצית:

חדש ובלעדי בצפון

המרכז הרובוטי להחלפות מפרקי ברך וירך

אלישע Medica בבית חולים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​